tisdag, november 21, 2006

morr...

missade ett leverantörsbesök idag för att jag inte hade någon täckning bland sanddynerna. Fler mobilmaster i sanden!

istället för att titta på rostfritt stål åkte jag och klippte mig. Ringde till tjejen, Nhi, som jag och morbror träffade ute och frågade om jag kunde komma, en kvart senare var jag på väg. Utifrån såg salongen inte mycket ut för världen, inte inifrån heller för den delen, hade jag inte träffat Nhi hade jag aldrig gått dit. Med hjälp av en medhavd bild och Son som tolk fick jag fram hur jag ville ha det och en kille satte saxen i håret på mig. Tror inte mycket på magi, men den där killen hade magiska fingrar. Klipp, klipp och sen var det klart, precis exakt som jag ville ha det! Priset för mitt livs bästa klippning? -Ynka 20 kr, värsta antirånet! Hemma kan man få betala många gånger mer för något som mest känns som en hårmassaker. Tror jag betalade 30 kr till slut, 50 % dricks är inte helt fel, men ändå kände jag mig lite som en tjuv när jag gick därifrån...

Inga kommentarer: