onsdag, november 29, 2006

en sko, två sko, tre sko...

hittade till paradiset idag, eller mitt mecka det är vilket som. Har varit i en skoaffär jag fick syn på igår när vi körde förbi. Vaknade imorse och insåg att jag bara måste få gå in i den affären. Efter mycket krångel och letande hittade vi den, jag klev in och tappade begrep om både tid och rum. Flickorna i butiken drog direkt fram sina små små pallar och bad mig att prova den enda skon efter den andra. Men att be mig sitta på de däringa ytte pytte små pallarna är det samma som att be mig lägga mig raklång på golvet. Å andra sidan, vad gör man inte för en sko? Då inte en kotte talade engelska i butiken fick stackars Son tolka igen. Tror inte han var speciellt skofrälst innan, nu efteråt är han det garanterat inte.


ut kom jag med tre påsar vilka innehöll åtta par skor och inte ett dugg ledsen var jag. Skor maid in Taiwan is the shit, de satt perfekt varenda par. Och ja pappa, jag behöver varenda par!

parantes: skorna längst bak köpte jag inte, de fick jag...

Inga kommentarer: