onsdag, november 29, 2006

kinastan

var i chinatown i mitten av förra veckan. först åkte jag till ett litet tempel, tyvärr är det ett väldigt skumt ljus därinne så bilderna blir inte riktigt bra hur man än vänder och vrider på kameran...


Jag gillar takkronan uppe till höger, men det är inte vad man släpar hem till en studentlya på 25 kvadrat. Nere till vänster syns en del av all rökelse som var utspridd. Det stack ganska bra i näsan när man klev in och röken (syns på bilden) som kom ifrån de små rackarna gjorde det inte direkt till himmelriket för en linsbärare.

Jag mådde inte prima när jag gick runt därinne och efter en stund upptäckte jag att det föll saker från taket. Tittade ner på marken och tänkte: "fattas bara det, fåglar som skiter på en också...". Slängde ett get öga uppåt taket och såg detta:
Det var inte fåglar som anföll utan rökelse som hängde i taket.

Efter templet for vi till marknaden. Jag fick för mig att jag ville se kött och fisk delen av marknaden och letade mig dit. hitta dit var inga problem, det var bara att följa lukten... När jag väl kom dit ångrade jag mig bittert, illamåendet från templet blev inte direkt bättre av att stå bland torkad fisk, kött och flugorna som givetvis trivdes finfint.

Efter att ha sett han på sista bilden konstaterade jag snabbt två saker:
  1. jag tänker fortfarande inte äta korv
  2. jag är nog magsjuk...

Så det var bara att vackert ringa Son och åka hem och lägga sig och kolla på tv. Det sista jag såg på vägen ut var dessa, orkade inte ens fundera över vad man använde alla svampar till...


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där! verkar som du har det inte allt för dumt där borta.. härligt för dej! se din magsjuka som en trevlig diet, det brukar underlätta ;) här hemma i sverige har kräksjukan kommit och vi har typ den regnigaste hösten sen istiden... ;)så bara så du vet så är jag värst som vanligt...
har du bestämt när du kommer tillbaka? du är ju saknad! kram på dej /Lisa